GAU Masterclass

De GAU Masterclass ‘Sales, marketing, digitale innovatie &  non fictie’ is een onderdeel van de Master Redacteur/editor (Universiteit van Amsterdam). Centraal in deze Masterclass staan marketing (inclusief publiciteit, online en off-line), en digitale ontwikkelingen als e-commerce en audiobooks. In vier dagdelen, op 26 en 27 januari, worden de deelnemers ingewijd in  de vele facetten van een marketingplan. Het onderwijs wordt gecoördineerd door Mark Pieters (Uitgeverij Van Oorschot) en verzorgd door gespecialiseerde gastdocenten. Aan deze masterclass doen behalve studenten van de Universiteit van Amsterdam, ook enkele beginnende boekenvakkers mee die verder willen in de marketing. De GAU stelt namelijk twee plaatsen kosteloos beschikbaar aan kandidaten die werken bij een aan de GAU verbonden uitgeverij. Voor wie binnen de uitgeverij wil doorgroeien naar een positie op het gebied van marketing, sales, innovatie, publiciteit en pr is deze cursus een absolute aanrader. Er valt veel synergie te verwachten van deze combinatie van deelnemers vanuit de uitgeverswereld, een nieuwe generatie studenten plus een pittig docentencorps, afkomstig uit het werkveld.

Winnen?

Wil je kans maken op één van de twee felbegeerde, kosteloze plekken? Stuur dan vóór 12 januari een korte motivatie naar Sanne Walraven (s.walraven@algemene-uitgevers.nl) en wie weet kun je aanwezig zijn bij dit interessante evenement.

Praktische informatie

De Masterclass zal plaatsvinden in een van de UvA-gebouwen in Amsterdam-Centrum.

Docent Masterclass: Mark Pieters  mark@vanoorschot.nl

Contactpersoon vanuit de Universiteit van Amsterdam: Lisa Kuitert e.a.kuitert@uva.nl

Gastdocenten:  Ruth Bergmans (freelancer), Myrthe Spiteri  (Blossom Books), Anouk Hazenberg en Eva de Vries (Thinium), Nienke Faber (Singeluitgevers)

 

Donderdag 26 januari

10.00-12.30: Ruth Bergmans

13.30-16.00: Anouk Hazenberg en Eva de Vries

 

Vrijdag 27 januari

10.00-12.30: Nienke Faber

13.30-16.00: Myrthe Spiteri