Diversiteit in Marketing & Sales
11 oktober is de jaarlijkse GAU Marketingbijeenkomst bij de Mediafederatie, met dit jaar het thema 'Diversiteit in Marketing & Sales'.
Het afgelopen jaar is in meerdere onderzoeken naar voren gekomen dat het boekenvak nog een weg te gaan heeft als het aankomt op diversiteit. De GAU zet daarom deze bijeenkomst in het teken van diversiteit. Welke rol spelen marketing & sales? Hoe kun je verschillende doelgroepen bereiken? Waar liggen de kansen en wat zijn de wensen van verschillende doelgroepen?
De bijeenkomst wordt gehouden op dinsdagmiddag 11 oktober 2022, bij de Mediafederatie te Amsterdam. Inloop is vanaf 15.00 uur en de bijeenkomst start om 15.30 uur. U kunt zich opgeven via deze aanmeldlink.
Sprekers
Cary Richards
Rachid Lamrabat
Programma
Inloop
Onderzoek naar diversiteit in het boekenvak
Eind 2021 heeft Stichting Marktonderzoek Boekenvak (SMB) in samenwerking met GfK onderzoek gedaan naar diversiteit en inclusie in het boekenvak. Cary Richards (GfK) vertelt meer over dit onderzoek en hoe dit zich verhoudt tot de Nederlandse boekenmarkt. Er is specifiek onderzoek gedaan naar de biculturele Nederlander en LHBTI community. Wat zijn hun specifieke wensen als het gaat over lezen? Zijn er obstakels en zo ja welke? En hoe inclusief worden boeken in Nederland ervaren?
Ethnic Marketing in het boekenvak
Welke rol spelen marketing & sales als het aankomt op meer diversiteit in het boekenvak? Rachid Lamrabat gaat in op deze vraag tijdens zijn verhaal. Rachid is Trust Builder en oprichter van TIQAH. Hij verdiende zijn strepen bij de Vlaamse Overheid dienst Diversiteit en Inburgering als dossierbeheerder en stampte in 2012 zijn eigen etnomarketing en -communicatie bureau uit de grond. Rachid is een veelgevraagd key-note spreker met een expertise op het vlak van diversiteit- en multiculturele communicatie.