Workshop Data Analytics Mediafederatie Academy

In september organiseert de Mediafederatie Academy drie workshops over data gedreven marketing, oplopend in niveau. De GAU biedt haar leden een subsidie van € 100,- bij deelname.

De deelnemers en wijzelf hechten veel belang aan het ontmoetings- en netwerkaspect van onze bijeenkomsten. We zijn dan ook verheugd om een doorstart te maken met de onze bijeenkomsten die voor de zomer uitvielen, erop vertrouwend dat vanaf 1 september de Corona-maatregelen daartoe voldoende ruimte bieden.

De afgelopen 2 jaar organiseerde de Mediafederatie Academy uiteenlopende workshops, masterclasses en inspiratiesessies over data gedreven marketing. De vraag naar meer trainingen blijft onverminderd groot. Dat is niet zo gek: nieuwe tools volgen elkaar in hoog tempo op en komen ook beschikbaar voor kleinere uitgeverijen. En zonder de juiste marketingdata raakt je organisatie achterop in de markt. Data Analytics stellen je in staat om de effectiviteit van je (content)marketing te vergroten door personalisatie, (re)targetting, gedifferentieerde distributie en dynamische beprijzing. Uiteindelijk ben je in staat om je online marketingstrategie te plannen en te automatiseren.

Daarom organiseren we drie praktische workshops over Data Analytics. De nadruk ligt op het leren toepassen van data in de eigen online marketingaanpak. Interactie, leren van elkaar en  werken aan praktijkopdrachten staan centraal. Om alle deelnemers voldoende aandacht te kunnen geven, is het aantal deelnemers per workshop beperkt tot maximaal 20. Vol is vol! Je kunt je nu aanmelden voor een of meer workshops. Als je je aanmeldt voor alle drie dan doe je een stoomcursus  Data Analytics.

  • Niveau 1 (Basic): Deze workshop richt zich op organisaties en deelnemers die zich bevinden in de overgang van een ad hoc naar een systematisch marketing data gedreven organisatie in het Data Maturity Model hieronder.
    Datum: 1 september 2020
    Tijden: van 10.00 tot 15.30
    Kosten: GAU biedt haar leden een subsidie van € 100,-, zij betalen € 149,-
    Meer informatie via deze link
  • Niveau 2 (Advanced): In deze workshop gaan we dieper in op Google Analytics en bekijken we hoe je daar nog meer uit kan halen. Dat betekent dat de onderwerpen van de workshop Data Analytics: de basis (niveau 1) geen geheimen voor je heeft of dat je die op 12 mei jl. hebt gevolgd.
    Datum: 8 september 2020
    Tijden: van 10.00 tot 15.30
    Kosten: GAU biedt haar leden een subsidie van € 100,-, zij betalen € 149,-
    Meer informatie via deze link
  • Niveau 3 (Pro): Je bent bekend met Google Analytics en weet ook hoe je daar meer uit kan halen. Of je hebt deelgenomen aan de workshops Data Analytics: de basis (niveau 1) en advanced (niveau 2) op 12 en 19 mei jl. De nadruk ligt op het optimaliseren van data in de eigen online marketingaanpak. Je wilt meer dan de gebruikelijke rapportagemogelijkheden van Google Analytics en stappen zetten richting marketing automation. In het Data Maturity Model betreft dit de stap naar de onderscheidende fase.
    Datum: 14 september 2020
    Tijden: van 10.00 tot 15.30
    Kosten: GAU biedt haar leden een subsidie van € 100,-, zij betalen € 149,-
    Meer informatie via deze link