Update CPNB-campagne #ikleesthuis

De #ikleesthuis-campagne van de CPNB is vanaf 24 maart ook op televisie te zien. Met tv-spotjes op de zenders NPO1, 2 en 3 wil de Stichting CPNB alle Nederlanders wijzen op het belang van boeken lezen, juist nu zoveel mensen thuiszitten door het coronavirus.

Twee uitingen roepen mensen op dezer dagen naar de (online) boekhandel en bibliotheek te gaan om boeken te kopen en te lezen: ‘Zit je thuis vandaag? Gelukkig kun je daar ook veel beleven. Met een boek!’ en ‘Vandaag niet naar buiten? Dan haal je de wereld toch gewoon binnen? Met een boek!’ Dit alles onder de hashtag #ikleesthuis. Op sociale media wordt #ikleesthuis veel gebruikt en hij staat momenteel in de top 100 populairste hashtags op Twitter. Verschillende organisaties haken inmiddels aan bij de campagne, waaronder Stichting Lezen en de Schrijverscentrale. Ook auteur Ronald Giphart sprak zich bijvoorbeeld warm uit voor de campagne op Radio 2. Het fragment is hier terug te luisteren.