#ikleesthuis opnieuw ingezet

De aangescherpte coronamaatregelen treffen ook boekhandels. Daarom zet CPNB de succesvolle campagne #ikleesthuis de komende weken weer online in. Download de mediakit en zet deze in via uw eigen kanalen. Het boekenvak zet naast #ikleesthuis ook #winkelslimkoopoptijd in. De CTA tijdens de cadeaucampagne is aangepast naar ‘Koop bij uw favoriete (online) boekhandel’. Door middel van twee korte oproepen wil de Stichting CPNB alle Nederlanders wijzen op het belang van boeken lezen, juist nu zoveel mensen thuiszitten door het coronavirus. ‘Zit je thuis vandaag? Gelukkig kun je daar ook veel beleven. Met een boek!’ en ‘Vandaag niet naar buiten? Dan haal je de wereld toch gewoon binnen? Met een boek!’

Het verzoek aan alle uitgevers is om zoveel mogelijk aan te haken bij de campagne. Dat kan met de hashtag #ikleesthuis en met het bijgevoegde (te personaliseren) campagnemateriaal dat u via deze link kunt downloaden. Deze speciale leesbevorderende campagne rond het ‘thuislezen’ is er op gericht zoveel mogelijk (potentiële) lezers aan een mooie (lees)ervaring met een boek te helpen, juist nu het sociale leven weer stil is komen te liggen.