GAU Masterclass – Sales, marketing, digitale innovatie & non fictie

De GAU Masterclass is een onderdeel van de Master Redacteur/editor (Universiteit van Amsterdam). Centraal in deze Masterclass staan marketing (inclusief publiciteit, online en off-line), en digitale ontwikkelingen als e-commerce en audiobooks. In vier dagdelen worden de deelnemers ingewijd in  de vele facetten van een marketingplan. Het onderwijs wordt gecoördineerd door Mark Pieters (Uitgeverij Van Oorschot) en verzorgd door gespecialiseerde gastdocenten. Aan deze masterclass doen behalve studenten van de Universiteit van Amsterdam, ook enkele beginnende boekenvakkers mee die verder willen in de marketing. De GAU stelt namelijk twee plaatsen kosteloos beschikbaar aan kandidaten die werken bij een aan de GAU verbonden uitgeverij. Voor wie binnen de uitgeverij wil doorgroeien naar een positie op het gebied van marketing, sales, innovatie, publiciteit en pr is deze cursus een absolute aanrader. Er valt veel synergie te verwachten van deze combinatie van deelnemers vanuit de uitgeverswereld, een nieuwe generatie studenten plus een pittig docentencorps, afkomstig uit het werkveld.

De Masterclass zal naar verwachting in fysieke vorm plaatsvinden, in een goed geventileerde zaal in een van de UvA-gebouwen in Amsterdam-Centrum.

Docent Masterclass

  • Mark Pieters mark@vanoorschot.nl

Contactpersoon vanuit de Universiteit van Amsterdam:

Gastdocenten:  Ruth Bergmans (freelancer), Myrthe Spiteri  (Blossom Books), Esther van Dijk (Singeluitgevers), Nienke Faber (Singeluitgevers)

Dinsdag 25 januari

10.00-12.30:  Ruth Bergmans

13.30-16.00: Esther van Dijk

Woensdag 26 januari

10.00-12.30: Nienke Faber

13.30-16.00: Myrthe Spiteri